Bugun...



Ata Anı Evi'nde duygu dolu anlar

Gaziler, Atatürk’ün İzmir’e son kez baktığı yerde buluştu

facebook-paylas
Tarih: 08-04-2025 14:01

Ata Anı Evi'nde duygu dolu anlar

Ata Anı Evi'nde duygu dolu anlar

Gaziler, Atatürk’ün İzmir’e son kez baktığı yerde buluştu

Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün 9 Eylül 1922 öncesi İzmir’e son kez baktığı ve “Bu şehre bir şey olacak diye çok korktum” dediği Belkahve’de, Bornova Belediyesi tarafından kent kültürüne kazandırılan Ata Anı Evi’nde özel bir buluşma gerçekleşti. Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, Kurtuluş Savaşı’nın izlerini taşıyan özel eşya ve materyallerin sergilendiği mekânda gazilerle bir araya geldi.

Gaziler, Ata Anı Evi’ni gezerek Kurtuluş Savaşı’nın sembol alanlarından biri olan Belkahve’nin önemine dair bir sunuma katıldı. Duygusal anların yaşandığı buluşmada, Başkan Ömer Eşki gazilere hitaben anlamlı bir konuşma yaptı.

“Sizler, Cumhuriyet’in yaşayan kahramanlarısınız”

Gazilere duyduğu minneti dile getiren Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, şu ifadeleri kullandı:

"Ayaklarınıza sağlık. Hoş geldiniz. Sizleri burada, Atamızın İzmir’e baktığı ve büyük zaferin habercisi olan bu noktada ağırlamak bizim için büyük bir onur. Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları, bu toprakları vatan yapmak için büyük fedakârlıklar gösterdi. O gün verilen mücadele, bugün bizlere bağımsız ve çağdaş bir ülke bırakılmasını sağladı. Bugün burada bulunan sizler de Cumhuriyet’in yaşayan kahramanlarısınız. Kurtuluş Savaşı’ndan bugüne, bu vatan için mücadele eden her kahramanımıza minnet borçluyuz. Belkahve, sadece İzmir’in değil, tüm Türkiye’nin hafızasında yer eden bir nokta. Çünkü Atatürk, 9 Eylül sabahı bu tepeden İzmir’e baktığında, o zaferin gururunu ve halkının özgürlüğe kavuştuğunu hissetti. Ama aynı zamanda, bu şehrin ve ülkenin bir daha asla esaret altına girmemesi için mücadeleye devam edilmesi gerektiğini de düşündü. Biz de Atamızın izinden giderek Cumhuriyet’in değerlerine sahip çıkmaya devam edeceğiz"

Gazilerden Ata Anı Evi’ne tam not

Gaziler, Ata Evi’nin Kurtuluş Savaşı’nın ruhunu yaşattığını ve bu tarihi alanın korunmasının çok değerli olduğunu belirtti. Belkahve’nin manevi atmosferini hisseden gaziler, Atatürk’ün ayak bastığı bu noktada bulunmanın gururunu yaşadı. Ata Anı Evi, geçmişten günümüze Kurtuluş Savaşı’nın hatıralarını canlı tutan bir mekân olarak, Bornova Belediyesi’nin kültürel mirasa sahip çıkma vizyonunu bir kez daha gözler önüne serdi.

Fotoğrafaltları:
01: Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, Ata Evi'nde gazilerle buluşarak tarihi mekânda duygu dolu anlar yaşadı.
02: Gaziler, Atatürk’ün 9 Eylül öncesi İzmir’e baktığı Belkahve’de, Ata Evi’ni gezerek Kurtuluş Savaşı’nın izlerini yakından gördü.

Bornova Belediyesi Basın Bürosu İletişim Numarası:
Telefon: 0 (232) 999 29 29

Not: Basın bültenimizin görüntüleri aşağıdaki linktedir.

 




Bu haber 1033 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER GÜNDEM Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
HABER ARŞİVİ
GAZETEMİZ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
YUKARI YUKARI